4 kroki do płaskiego brzucha bez ryzyka utraty zdrowia!

Czy chcesz mieć płaski brzuch? Nie znam osoby, która nie chce.

Ludzie wydają miliony, jeśli nie miliardy złotych każdego roku w poszukiwaniu swego płaskiego brzucha, a przecież żadne magiczne kapsułki ani drogie urządzenia nie zastąpią jednego- wiedzy. Obecnie istnieje około 200 lub więcej urządzeń do ćwiczeń ab. Jest ab do-it, ab rock-it, ab roller, ab Dolly i wiele innych. Można by pomyśleć, że przy tych wszystkich niesamowitych nowych produktach, po których większość ludzi chodziłaby z tym ładnym, smukłym brzuszkiem, którego zawsze pragnęli. Niestety tak nie jest.

Większość, jeśli nie wszystkie z tych produktów, zrobi niewiele lub nic, aby spłaszczyć żołądek. A to dlatego, że te urządzenia do ćwiczeń nie mogą wyeliminować warstwy tłuszczu, która leży na twoim brzuchu.

Aby odnieść sukces w odchudzaniu talii, musisz mieć podstawową wiedzę o funkcjonowaniu mięśni brzucha i spalaniu tłuszczu. Pierwszą rzeczą, którą należy zrozumieć, jest różnica między tłuszczem a mięśniami. Tłuszcz to nadmiar kalorii i jest przechowywany głównie w warstwach na tkance mięśniowej. Mięśnie składają się z włókien, które kurczą się lub skracają, aby wytworzyć ruch. Tłuszcz nie może zamienić się w mięśnie, a mięśnie nie mogą zamienić się w tłuszcz! Możesz jednak stracić mięśnie i przybrać na wadze. Tak dzieje się z większością ludzi.

Więc jeśli Twoim celem jest odchudzenie linii talii i ładny płaski brzuch, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zmniejszyć / wyeliminować warstwy tłuszczu, które znajdują się na brzuchu. Wszyscy mamy płaski brzuch; tylko niektóre wiosła są pokryte nadmiarem tłuszczu.

Najskuteczniejszym sposobem na spłaszczenie brzucha jest połączenie treningu siłowego (ze szczególnym naciskiem na środkowy odcinek), ćwiczeń sercowo-naczyniowych (krótkie, ciężkie treningi) oraz stabilnego poziomu cukru we krwi (nie pozwala na dodawanie dodatkowego tłuszczu i ułatwia ciała do wykorzystania tkanki tłuszczowej jako paliwa).

Musisz wykonać jakąś formę progresywnego treningu siłowego

Podstawową funkcją mięśnia brzucha jest zginanie tułowia do przodu. Istnieją jednak również mięśnie, które zginają tułów w bok i mięśnie, które obracają tułów. Często zdarza się, że codziennie widzisz ludzi na rolkach, którzy robią setki brzuszków lub przysiadów.
Chcąc skutecznie wzmocnić żołądek, należy zastosować następujące rodzaje ćwiczeń:

  • 1-2 ćwiczenia zgięcia do przodu (brzuszki, siady itp.)
  • 1-2 ćwiczenia zgięcia bocznego (skłony boczne, brzuszki boczne itp.)
  • 1-2 ćwiczenia rotacyjne (obroty tułowia, skręty na stojąco itp.)

Brzuch to mięśnie jak każdy inny i powinien być ćwiczony maksymalnie 3 razy w tygodniu. Chcesz również upewnić się, że trenujesz je stopniowo, pracując nad nimi za każdym razem.

Stosuj krótkie, ciężkie treningi cardio, aby zwiększyć metabolizm

Treningi cardio są ważne, ponieważ mogą, jeśli są wykonywane prawidłowo, zwiększyć metabolizm o 4-24 godziny lub więcej! Oznacza to, że jest mniej prawdopodobne, że będziesz gromadzić nadmiar kalorii w postaci tkanki tłuszczowej, ponieważ jest bardziej prawdopodobne, że zostaną one wykorzystane przez Twój podwyższony metabolizm. Ponadto istnieje większe prawdopodobieństwo spalenia nadmiaru tkanki tłuszczowej.
Poniżej znajduje się przykładowy trening interwałowy, który można wykonać przy dowolnej aktywności (chodzenie, jazda na rowerze, pływanie, wchodzenie po schodach itp.).
Rozgrzej się w spokojnym tempie 2-5 minut ŕ Wykonaj 30 sekund ciężkiej pracy (prawie tak ciężkiej, jak to możliwe) ŕ Wykonaj 1 minutę umiarkowanej pracy (czas odpoczynku – złap oddech) ŕ Powtórz ten proces 6-10 razy ŕ Ochłodź się spokojne tempo przez 2-5 minut

Stabilny poziom cukru we krwi to podstawa

A co najważniejsze, musisz ustabilizować poziom cukru we krwi! Jest to zdecydowanie najważniejszy czynnik, jeśli chodzi o spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej i utrzymywanie jej! Aby skutecznie ustabilizować poziom cukru we krwi, musisz często karmić organizm; jak co 2-3 godziny. Kluczem jest danie swojemu ciału tylko tego, czego w danym momencie potrzebuje. Twoje ciało spala kalorie 24 godziny na dobę, więc dlaczego miałbyś je karmić tylko raz lub dwa razy dziennie? Daj swojemu organizmowi potrzebne paliwo: warzywa, owoce, orzechy, jagody, produkty pełnoziarniste i chude białka (kurczak, ryby, chuda wołowina, jajka itp.).
Wiele osób jest zbyt zajętych tym, ile tłuszczu jest w jedzeniu lub jak zdrowy jest wybór. Kalorie to kalorie i nie ma znaczenia, skąd pochodzą. Jeśli są dodatkowe… dokąd to zmierza? Tak, zgadłeś… tkanka tłuszczowa!
Nie oznacza to, że to, co jesz, nie jest ważne, ponieważ tak jest, po prostu nie ma tak dużego wpływu na utratę tłuszczu. Staraj się dokonywać zdrowych wyborów, kiedy tylko jest to możliwe, ale nie myśl, że jeśli zjesz cheeseburgera, ma on gwarancję przechowywania w postaci tłuszczu.

Skorzystaj z pomocy profesjonalisty

Niestety, większość ludzi nie wie wystarczająco dużo o ludzkim ciele, odżywianiu lub efektywnych ćwiczeniach, aby osiągnąć swoje cele zdrowotne i fitness. Zadaj sobie jedno pytanie: „Czy jestem zadowolony z mojego obecnego postępu lub stanu?” Jeśli nie, powinieneś rozważyć skorzystanie z pomocy wykwalifikowanego trenera personalnego. Nie polegaj na informacjach, które otrzymasz z czasopism lub z lokalnej siłowni/klubu zdrowia. Wykwalifikowany profesjonalista fitness może pomóc Ci osiągnąć Twoje cele zdrowotne i fitness w krótszym czasie, niż możesz sobie wyobrazić.

Jeśli poważnie myślisz o swoich celach zdrowotnych i sprawnościowych i jesteś gotowy na płaski brzuch, polecam zacząć wdrażać 4 strategie wymienione w tym artykule. Te 4 strategie mogą pomóc Ci przejąć kontrolę nad metabolizmem i spalić nadmiar tkanki tłuszczowej oraz sprawić, że będziesz wyglądać i czuć się świetnie!